Hejsan Allihopa!
För er som uppehåll er i Göteborg runt förra julen kanske la märke till den stora glasbur som stod uppställd vid Storan under en dryg vecka. Det var radiohjälpen som "låste in" tre stycken programledare (bland andra Timbuktu) och så sände de där innifrån under 6 dygn. De fick inte äta fast föda och målet var att samla in så mycket pengar de bara kunde till malaria-hjälpen. De kom till slut upp i 5,5 miljoner kronor och jag var med i en grupp människor som tillsammans hjälpte till att samla in 25 000 kr på diverse sätt. Vi fick komma in i glasburen och berätta hur vi gjort och hela veckan blev ganska lyckad ur en mängd perspektiv.
Nu är det så att i år kör Musikhjälpen i Malmö. Mellan den 13-19 december är det dags igen och vi i 365 saker tänker samla in pengar i år igen. Vi tänker köra i lite olika städer där vi har grupperingar, Åmål, Göteborg, Halmstad, och sedan åka kollektivt ner till Malmö och överlämna pengarna.
Nu till min fråga: jag behöver folk i Göteborg som vill hjälpa till att samla in pengar på diverse sätt. Vi kommer att behöva både folk som skramlar och folk som hittar på nya idéer/sätt att få in pengar. Allt går oavkortat till Musikhjälpens ändamål, vilket i år är att stoppa trafficking och handeln med barn.
Om ni känner att "Jaa! Det här vill jag göra" så kan ni kolla in vår facebook-grupp: http://www.facebook.com/event.php?eid=143850402331378.
Ha de' fint.
Jens Hendar